Pa 184-4-160

Jedná se o druhý typ lavicového vozu:

Vznikl po odstavení vozů Be/ú 184-2-120 a BDe/ú 184-2-120. Vůz měl být původně vysokostěnný se stupačkami na nohy. Vůz by byl však opticky moc široký, a tak bylo rozhodnuto na něj udělat lavicovou nástavbu se sešikmenými čelníky. Lavice je potažena černou koženkou na 1cm tlustém molitanu. Vůz má odendavací nástavbu, lze využít i jako plošinový.

Vůz měl první jízdy jen jako plošinový na zahradní železnici v Nemošicích a následně v ostřejším provozu na 8. parní Olympii. Vůz měl původně pružení z tvrdých gum, které sloužily pouze k tlumení vibrací. Gumy se na akci Parní Olympie roztáhly - při jízdě se guma brousila o nápravy, což mělo za následek brždění vozu. Vyřešilo se to otočením vozu, nahromaděná guma vypadala a jezdilo se bez problémů. Jak jsme se později dozvěděli, tak se kvůli celodenímu brzdění utvořily malé plochy. 

Na akci Nábřeží paromilů se už jezdilo s lavicovou nástavbou. Prázdný vůz projel celou trať bez problémů. Problém nastal při jízdě vozu s nerovnoměrně rozloženou váhou, konkrétně při zatížení zadní části vozu. To nastal problém na dvou místech - na výhybce a mezi mosty. V obou případech šlo především o nerovnost trati. I přes to bylo rozhodnuto o předělání pružení na vozu. Na začátku roku 2020 bylo doděláno pružení kovovými pružinami a vůz byl nalakován červenohnědou barvou.

Technické údaje:

  • Délka přes nárazníky: 1740 mm
  • Šířka: 330 mm
  • Rozvor otočného podvozku: 230 mm
  • Odpružení: Pružiny
  • Průměr nápravy: 70 mm
  • Rok výroby: 2019 - 2020
  • Typ spřáhla: centrální M6
  • Stav: Provozní
  • Počet vyrobených kusů: 1

Vyhledávání

Nejbližší akce:

8.10.2022


Webové stránky zdarma