Řídící vozy

Druhý typ řídícího vozu: 
Vznikal v letech 2019 a 2020. Původně mělo jít o vysokostěnný vůz. Z důvodu nedostatku času před 8. parní Olympií byl projekt vozu odložen a vrátilo se k němu až na začátku roku 2020. Konstrukce podvozku zůstala stejná, ale nástavba byla upravena pro pohodlnější jízdu. Vůz je koncipován jako plošinový s nástavbou na sezení ve stejné výšce, jako u lavicových vozů. Narozdíl od lavicových vozů nemá tento vůz vyvýšené skosené čelníky. Tento vůz je určen za lokomotivu 16e.

Technické údaje:

  • Délka přes nárazníky: 985mm
  • Rozvor: 535mm
  • Odpružení: Gumové pružiny
  • Průměr nápravy: 120mm
  • Rok výroby: 2019 - 2020
  • Typ spřáhla: centrální M6
  • Pružené nárazníky: Ano
  • Stav: Stavba - dokončování

  


První typ řídícího vozu:
Vznikl před akcí Solvayovy lomy, do budoucna měl být součástí soupravy k lokomotivě E225.001. Vůz byl jednoduchý - plošinový, navařené nárazníky, přes sváry měly přijít krytky. Vůz jezdil dva dny a vcelku obstojně. Na konci prvního dne ježdění vůz vykolejil a jelikož domky s pružením držely pouze na dvou 6mm šroubech, tak se náprava vyhnula a šrouby ohnuly. Na místě byla tato závada opravena, ale bylo jasné, že to není pro provoz vhodné. Bylo tedy rozhodnuto o zrušení vozu, nápravy se použily na lavicový vůz a kostra byla ponechána na případné ND.

  • Délka přes nárazníky: 840mm
  • Rozvor: 390mm
  • Odpružení: Gumové pružiny
  • Průměr nápravy: 70mm
  • Rok výroby: 2018
  • Typ spřáhla: centrální M6rn
  • Pružené nárazníky: Ne
  • Stav: ND

  

Vyhledávání


Webové stránky zdarma