Projekt

Na začátku roku 2016 jsem při brouzdání na internetu narazil na stránky SMPD, po chvilce prohlížení stránek jsem si řekl - to musím mít. Poté jsem zjišťoval informace o stavbě a funkčnosti stroje.

Jako první byl vytvořen projekt na lokomotivu AEG. S tímto projektem jsem nebyl spokojen z toho důvodu, že lokomotiva nemá českou nebo československou předlohu.

Druhý projekt byla lokomotiva TU27.001, na kterou byly zhotoveny výpalky na podvozek a zakoupena elektrocentrála s motorem. Z tohoto projektu sešlo z důvodu technických problémů a nedostatku dokumentace k lokomotivě. V dohledné době se neplánuje obnova projektu.

Třetím a finálním projektem se stala lokomotiva E225.001.

Model lokomotivy jsem vypracoval ve 3D programu tinkercad. Nejedná se sice o nejprofesionálnější program, ale dělá se mi v něm nejlépe - mohu jen doporučit.

Lokomotivu napájí dvě autobaterie 45ah, 12V. Lokomotivu pohání stejnosměrný elektromotor o výkonu 750w, napětí 24v, 3600 ot. a odběrem cca. 40A. Rychlost je regulována obousměsnou pulsní regulací o výkonu až 3000w a odběru do 120A.


Lokomotiva WIEN No. 1 byla vyrobena pro Vídeňskou městskou dráhu. Byla určena pro zkoušky elektrické trakce. Pro nevyhovující parametry byla později vrácena zpět výrobci.

Díky nařízení ministerského rady Dr. Ing. Jana Bílka byla zachráněna před rozložením a na objednávku z roku 1925 přestavěna firmou Křižík na soustavu 1,5 kV. Byla určena pro lehký posun. Následovalo přeznačení z názvu WIEN No. 1 na E225.001. Dnes je vystavena v depozitáři v Chomutově.

 

Foto a text z webu železniční poklady

Vyhledávání


Webové stránky zdarma