Úvod   Projekt   Stavba

Na začátku roku 2016 jsem při brouzdání po internetu narazil na stránky brněnské parkové železnice. Po chvilce prohlížení stránek a zjišťování základních informací bylo jasno.

A tak jsem se po spousty dnech přemýšlení a vymýšlení pustil do stavby mé první lokomotivy - E225.001 zvaná "Koloběžka".


Předloha

Lokomotiva WIEN No. 1 byla vyrobena pro Vídeňskou městskou dráhu. Byla určena pro zkoušky elektrické trakce. Pro nevyhovující parametry byla později vrácena zpět výrobci.

Díky nařízení ministerského rady Dr. Ing. Jana Bílka byla zachráněna před rozložením a na objednávku z roku 1925 přestavěna firmou Křižík na soustavu 1,5 kV. Byla určena pro lehký posun. Následovalo přeznačení z názvu WIEN No. 1 na E225.001. Dnes je vystavena v depozitáři v Chomutově.


Foto a text z webu železniční poklady.


Epilog

Nutno podotknout, že dnes bych stavbu lokomotivy provedl již úplně jinak. Když jsem začínal se stavbou lokomotivy, měl jsem k tomu minimální množství informací a ještě méně zkušeností.

I přes desítky poruch, vyměněných dílů, úprav provozních i estetických, velké množství improvizací a spousty práce navíc mohu říct - jsem spokojen.

Je fakt, že jsem si pro začátek nevybral úplně nejjednodušší lokomotivu. Kdybych tento stroj stavěl dnes, tak bych spousty věcí udělal jinak. I přes to tato lokomotiva ujela do dnešního dne mnoho kilometrů, převezla nespočet lidí a vykouzlila neméně úsměvů na tvářích. 

A pokud budou i další mé modely alespoň tak dobré, jako tento, tak s nimi budu spokojen.

Vyhledávání

Nejbližší akce:

-


Webové stránky zdarma