Úvod Návrh Pojezd Karosérie Ostatní
I když název sekce může napovídat něco jiného, jedná se stále o důležité prvky.
Můj subjektivní názor je, že ovladač je lepší na kabel a konektor, popřípadě přímo v lokomotivě zabudovaný než dálkové ovládání. To se totiž nemůže jen tak vybít a také je značně levnější. Také je důležité si na ovladači ovládací prvky rozvrhnout tak, aby si při používání nepřekáželi. Není od věci mít na ovladači nějaký ten blokovací mechanismus (klíček a podobně), aby s tím nemohl "kdokoliv odjet".
Pokud lakování probíhá v domácích podmínkách, je lepší držet se určitého postupu. Určitě je nutné povrch před lakováním odmastit (ideálně líh, aceton, jarová voda - podle povrchů). Poté může proběhnout nástřik (alespoň na ocel) základové antikorozní barvy. Po vytvrdnutí barvy (podle návodu na štítku) můžete nastříkat finální barvu (podle výsledku i v několika vrstvách) a po zaschnutí ideálně ještě nastříkat vrstvu bezbarvého laku (není však nutné). Pro krytí různých částí lze použít lakýrnická (pokud potřebujete pouze zakrýt jinou část bez viditelného přechodu barev, postačí papírová) lepící páska. Povrch, na který jí dáváte musí být však již plně zaschlý (může trvat i několik dnů). Poznatek - jakákoliv nerovnost je pod barvou (hlavně lesklou) mnohem víc vidět, tak si dejte práci s tmelením, broušením a dolešťováním povrchu. Na barvu některých železničních vozidel existují normy, ale jak řekl jeden moudrý člověk: "v realitě měla vozidla po různých opravách takovou barvu, jakou Josef na dílnách namíchal". Tudíž bych se krapet jinou RAL netrápil. Ovšem originál je originál.
Nyní si pravděpodobně připadáte jako po komentované prohlídce jaderné elektrárny, avšak to není tak složité, jak to vypadá. Konec konců jsem svojí první lokomotivu postavil v mých patnácti letech. I to je ten důvod, proč se chci podělit o tyto informace. Kdybych na takový článek narazil já, když jsem stavěl svůj první stroj, určitě bych tím ušetřil spousty času, a i několik tisíc korun... Při jakýchkoliv nejasnostech nebo dotazech se mě nebojte kontaktovat. Prý nekoušu.