Stavba

20. dubna 2020:

Lokomotiva se rozběhla vlastní silou s novou elektrickou výzbrojí, řetězy a loukoťovými nápravami.


Duben 2020:

Nápravy byly nalisovány, zavařeny a namontovány na lokomotivu a byly nasazeny nové řetězy společně s novou přechodkou na motoru.

Pod lesklou zelenou barvou pod sluncem vylezly všechny nedostatky, bylo tedy rozhodnuto o stržení barvy, vykytování a pro jistotu nastříkat matnou barvou.


Březen 2020:

Byly dodány nové loukoťové nápravy na lokomotivu. Výměna náprav má dva důvody a to výměna řetězů za motorkové (výměna ozubených kol, které jsou na starých nápravách přivařené) a samozřejmě vzhled. S výrobou se pospíchalo a na výrobu loukotí nebyl čas. Nápravy jsou z důvodu lepšího převodu zvětšeny o 1 cm. S tímto souvisí i výroba nových domků.


Červenec 2019:

V dohledné době musí být na lokomotivě vyměněná ozubená kola, protože se tloušťka řetězu z minibiku ukázala jako nedostatečná. Jelikož se bude předělávat podvozek, bylo rozhodnuto o výměně celých náprav. Nápravy budou vyměněny za loukoťové. Provizorní elektrické rozvody byly vymontovány a v dohledné době bude instalována nová regulace. Převody lokomotiv budou upraveny na rychlost cca 19 km/h a bude doplněno závaží o váze 30 kg, lokomotiva tím dosáhne váhy něco málo přes 100 kg. Na parní Olympii byly po malé nehodě odlámamé všechny stupačky, nové budou na šroub, aby se ohlé daly "lehce" vyměnit nebo narovnat. Jsou zakoupeny nové digitální nabíječky, klakson a indikátor baterií. 

Foto: http://www.smpd.cz/fotogalerie/parni_olympia2019.html


Leden 2019:

Aktuálně je hotová kapotáž lokomotivy, aktuálně se pracuje na pantografu. Na kastli a podvozku lokomotivy budou v brzké době doplněna madla, makety písečníků, schůdky a další... Podvozek je po akci v Solvayových lomech neprovozní. Kvůli čatému padání řetězů bylo rozhodnuto o předělání úchytu motoru. Také je nutno lépe zajistit baterie, které při rychlejším průjezdu obloukem sjely na jednu stanu. Lucerny jsou připraveny ke zhotovení na 3D tiskárně.


Září 2018:

Na fotkách je vidět nové uchycení motoru. Nárazníky jsou prozatím pouze navařené.


Srpen 2018:

Na začátku srpna byly dodány výpalky na kastli lokomotivy.


1., 2. a 3. Června 2018:

Na začátku června byl podvozek pojízdný a nabarvený, na lokomotivě je kryt proti dešti, který má vzdáleně připomínat karosérii. Ovladač je pouze provizorní. Zprovoznit se nám ji povedlo opravdu těsně před parní olympií.

První jízdní zkouška proběhla ještě v pátek, kdy jsme lokomotivu vyložili a zajeli jsme s ní do depa. Zatím bylo vše v pořádku.

Opravdová zkouška nastala v sobotu. Poprvé se lokomotiva vydala na okruh. Bohužel asi po 100 ujetých metrech nastal problém. Naštěstí ne s lokomotivou, ale s vozem. Konstrukce vozu se ukázala naprosto chybná. Neodpružené malé nápravy v kombinaci s velkým rozvorem zapříčinilo vykolejení na téměř každé nerovnosti na trati. Naštěstí nám jedni milí modeláři půjčili vůz a jezdilo se téměř bez problémů. Ještě v ten samý den jsme měli ještě jednu poruchu, ale tentokrát s lokomotivou. Za polovinou tratě nám najednou přestala jet lokomotiva. "Naštěstí" pro nás se před námi porouchala jiná lokomotiva, takže jsme se v koloně domluvili s jedním modelářem, který nás pak odtáhl do stanice. Další problém nastal va sobotu odpoledne. Těsně před nádražím špatně zajištěný spojovací čep vypadl a lokomotiva se odpojila od vozu a málem se přetrhali dráty mezi lokomotivou a ovladačem. Další nastal v sobotu večer, když jsem jel ze smyčky do nádraží a vykolejil jsem na štěrku.

Původně jsem chtěl brzdit protiproudem, ale z důvodu nahrazení původní regulace nemá lokomotiva prozatím zpětný chod, tudíž se brzdit lokomotivou nedalo.

Neděle probíhala bez větších závad. Jenom jednou za rotundou přestala lokomotiva z ničeho nic jet. Naštěstí vypadl drát z provizorních spojů. Jinak se jezdilo bez větších problémů.

Foto: http://www.smpd.cz/fotogalerie/parni_olympia2018.html


Květen 2018:

Podvozek lokomotivy svařen.

Hlavní elektrická část lokomotivy je téměř hotová. Z důvodu špatného zapojení původní regulace a opožděné pojistky musela být celá regulace nahrazena. Prozatím je použita provizorní regulace.


Leden 2018:

Nápravy jsou již ve výrobě. Hned, jak budou hotové, můžeme začít svařovat podvozek. Pak následuje koupě regulace, nabíjěčky a indikátoru...


Prosinec/leden 2017/18:

Další problém, na kterém jsem při stavbě narazil byla řetězová kola. Motocyklové i cyklistické rozety byly moc velké a převod byl nesmyslný. Další možností byla převodová krabička. Na internetu nebyla žádná použitelná (nebo za rozumnou cenu). Nakonec jsem narazil na rozety z minibiku. Byly vhodné jak rozměrově, tak i cenově. Takže nakonec bude použit převod 11:55 zubům. Poháněny budou samozřejmě obě nápravy.

(poznámka z roku 2020: malé řetězy v kombinaci s velkým výkonem a velkou délkou řetězu způsobilo vytahování a padání řetězu, musel být tedy vyměněn)


Listopad 2017:

Byl zakoupen motor 750w (1HP), 24v.


Listopad 2017:

Po téměř dvouch měsících byly dodány výpalky na podvozek lokomotivy.


Listopad 2017:

Byly zakoupeny 2 autobaterie 12v, 45ah.

Vyhledávání


Webové stránky zdarma